Sider

lørdag 1. september 2012

"Skappel-genser" nr 1 ferdig...

Det har blitt noen timer med strikking i det siste, men det har stortsett foregått når jeg alikavell har sittet i ro, og ikke driver med noe annet.....på symøte, foran TV`n, i bilen, og på kaffelappen...
Det har gått ganske fort, for det har jo stortsett vært rettmasker, bare litt vrangbord..
Jeg har brukt garnkombinasjonen Vivaldi fra Drops og Baby Alpaca Silk fra Drops.
Garnet er kjempemykt og godt å strikke med. Men skal jeg lage en ganser til med samme garn ville jeg nok ha brukt dobbel tråd med Vivaldi og en tråd BabyAlpaca for å få genseren litt mer vamsete...
På neste genser kommer jeg til å lage ermene litt videre...legge opp samme antall masker, men øke litt oftere og til kanskje 10 masker mer totalt, for å få ermene litt videre.
Min modell er nok litt lengre enn orginalen.....fordi jeg liker å gå i tights, og da må genseren rekke litt nedenfor rompa...



Og da er jeg igang med den brune varianten, i en annen garnkombinasjon....
Rapport følger,.....

5 kommentarer:

Siv sa...

Rålekker genser! :o)

LeKaQuilt sa...

Kjempefin genser og en flott dame !
Ha en riktig god helg :o)

Klem

Kort og Søm sa...

Veldig fin genser du har strikket!
Klem :O)

Hanne sa...

Jammen ser du flott ut i din fine nye genser :-)

Unknown sa...

Fint resultat! :)

la du opp mange masker rundt kroppen? :)
og for så vidt på armene? :)

Har planer om å strikke en slik genser jeg også ser du! ;)

Related Posts with Thumbnails