Sider

onsdag 16. oktober 2013

Skappeljakke

De siste ukene har jeg holdt på med et strikkeprosjekt.
En Skappeljakke, i perlestrikk
Ikke til meg selv, men til Tullemor på Lappemakeriet.
Hun hadde kjøpt garn og mønster, men fikk ikke tiden til å strekke til for å få laget den. Så jeg ble spurt om jeg kunne tenke meg å strikke den for henne.
Og det gjorde jeg altså....
Og i går ble den overlevert, og tatt i bruk med en gang...
Og etter ansiktsuttrykket å dømme, ble hun veldig førnøyd...
Garnet som er brukt heter Puno, og er et aldeles nydelig garn å strikke av. Forholdsvis dyrt, men veldig drøyt.
På hele jakka, inkl lommer og montering brukte jeg nesten 10 nøster. Ca 8 meter var det igjen av siste nøste.





1 kommentar:

sall1234 sa...

Kjempe fin, har ikke sett denne som jakke før. Artig ide.

Related Posts with Thumbnails