Sider

lørdag 17. desember 2011

Valgets kval....

Å skulle kjøpe gulv er jammen ikke no enkel jobb... og særlig ikke når "frøkna" har et "lite" snev av besluttningsproblemer..... Det skal ikke være for rødt, ikke for blasst, ikke for sterilt, helst ikke for mange staver.....og helst være så billig som mulig, og en med god kvalitet.... Har hatt med noen prøver hjem, men ingen av de var "it"... Men i dag var det Maxbo på Skøyen/Vækerø som skulle besøkes....
Det å bare se på prøvene der de ligger, enten i pakker, eller på store brett er ikke alltid nok. Så etter å ha eleminert bort de fleste, sto det mellom tre typer. Og for å få rette lys på de, ble de lagt på gulvet, der lyset var mere riktig iforhold til hjemmebelysning.....

Æææææææææ.........hvem skal jeg velge...????....
mmmmmmmm.......... den kanskje..??.... eller den..??........
Nei, jeg har bestemt meg..!!... Det blir den borteste.....den litt rustikke, med lit varm glød uten å være for rød, eller for blass, eller for steril..... også var det to-stavs, men med åreringmønster.....-akkurat sånn som jeg ville ha-.....

To fulle traller ble det.....Plass i bilen..??....

Ikke så lett når både Egon og Ilja var med.....

Men med litt lirking og stabling fikk vi plass....

.....selv om litt av lasten "hang" på utsiden...

I morgen blir det gulvlegging....for nå er alle veggene ferdig malt...!!.. Tror jeg sender gubben på oppussing alene i morgen, for jeg har litt julegaver jeg skal lage ferdig...og nå er det bare en uke igjen.... Trøster meg med at jeg jobber best under press...

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails