Sider

mandag 27. august 2012

Nytt fottøy..

Det værste jeg vet ( ivertfall en av tingene) er å være kald på føttene...
Ingenting er så vodt som å fryse på tærne..
Hele kroppen blir liksom stiv som en pinne...
I fjor høst kjøpte jeg meg et par nye støvler, men etter å ha brukt de en liten stund, fikk jeg så innmari vondt i stortå-ledde, så jeg måtte sette de bort, og bruke fjellstøvlene mine istedefor...
Nå er fjellstøvlene mine av det solide slaget, og veier sikkert to kilo pr støvel...
Så da vinteren var over lovet jeg meg selv at jeg skulle se meg om etter noen nye støvler til vinterbruk...
Selv om det ikke er september enda, har jeg tittet litt rundomkring for å se om jeg finner noe som kan passe.
For det er vel for forgjengere som med bileiere....den første snøen kommer alltid like overraskende...

Så i dag har jeg vært en tur på Skinnlåven på Norderhov ved Hønefoss.
Der hadde jeg blitt tipset om at de hadde de støvlene jeg var på jakt etter....
Nesnalobben....
Eller Polarlobben som den lange varianten heter...


De er litt små i størrelsen, så for å få plass til både ullsåle og tykk raggsokk, måtte jeg opp to str i forhold til det jeg pleier å bruke i sko.
De veier nesten ingenting, så de kommer til å bli sååååå gode å brukt til vinter`n..
De kommer i flere farger og varienter, så ønsker du deg noe varmt og godt på beina i vinter, så ta en titt på Skinnlåven sitt utvalg..
(skroll nedover på sidemenyen inne på siden deres, så finner dere "Mesna Lobben")

3 kommentarer:

Hilde sa...

Ja da får du gode og varme bein til vinteren!
Har hatt lave Nesnalobber tidligere og de var veldig lette og gode og ikke minst varme!!
De lange var populære i barnehagen jeg jobbet tidligere.

Aud sa...

Fiiine Nesnalobba du har fått dæ!:D

Tok meg tilbake til barndommen dette, da hadde jeg Nesnalobba, den tradisjonelle lave, grå typen med blå såle, så gode og varme. :)

Klem,
Aud

Kort og Søm sa...

Kjempe fine!!
Å fryse på bena er ikke noe særlig, håper du holde varmen med disse!
Klem :O)

Related Posts with Thumbnails