Sider

mandag 25. november 2013

Sjokoladekjeks.


Før helgen hadde jeg bakedag, og da ble det bakt sjokoladekjeks..
De aller beste, spør du meg.... Og det tror jeg flere i familien er enige i også, for de får ofte bein å gå på, derfor må jeg lage dobbel porsjon...
Oppskriften er blitt etterspurt, så da kommer den her...


200 gr smør
150 gr sukker
150 gr brunt sukker
1 ts bakepulver
2 egg
275 gr hvetemel
200 gr grovhakket kokesjokolade

Rør smør og sukker (både hvit og brunt) til lett smørkrem. Det går absolutt lettest med elektrisk hjelp...
Rør inn egg (ett av gangen), bakepulver og hvetemel. Begynn med litt hvetemel, og jobb inn alt gradvis. Selv om det ser ut til at deigen ikke kan ta imot mer mel, så trenger den alt.
Rør tilslutt inn masse grovhakket sjokolade.
Bruk to skjeer til å forme kakene på størrelse med en 20-kroning på stekebrettet.
Hvis kakene blir for store flyter de bare inn i hverandre. Husk å ha god avstand mellom de.

Stekes på 200 gr i 10-12 min.
Hold øye med de i tilfelle ovnen din steker fortere.
Kakene skal bli litt gyldne, men helst ikke svidd i kantene.

Oppbevares i tett boks i kjøleskapet..

Jeg baker alltid dobbel porsjon, for ellers blir de altfor fort spist opp.

Nyt!


2 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Dette så godt ut :)

Marit sa...

Spørs om jeg ikke må prøve meg på kjeksbaking jeg også :-) takk for oppskrift Hege :-)

Related Posts with Thumbnails