Sider

lørdag 6. februar 2010

"Lappe-bøker"


I dag dumpet det ned to "lappebøker" i postkassa mi....
Siden jeg er helt blank når det gjelder ord og uttrykk innen denne "stoff-verden", fant jeg ut at jeg måtte starte helt fra skratch.
Så nå skal jeg lage meg en stor kopp kakao, tulle meg inn i lappeteppet mitt, og lese de nye bøkene.....
Under ser dere omtalen av bøkene...
Go`helg.....

Tove Fevang er en av de mest erfarne designere vi har innen denne teknikken og hun kan alle knepene som skal til for å få et fint resultat. Her får vi de ulike teknikkene steg for steg og massevis av flotte ideer til hva du kan lage. Hun viser hvordan vi kan sette sammen store og små firkanter, trekanter og log-cabin i forskjellige farger og mønstre. Her vises også ulike fargesammensetninger i sydde ekslempler, slik at du får en god oversikt over hvor uendelig mange varianter en har og hvordan du bør tenkte.Applikasjon og quilting, og avslutninger blir også gjennomgått steg for steg slik at du enkelt kan lære deg hvordan det gjøres.


Lapper i alle varianter. Flere og flere ønsker å lære å få inspirasjon til hvordan en kan forvandle gamle lapperester til nye og flotte tekstiler som kan pynte opp i hjemmet. Boken "Gøy med lapper" viser deg enkle og raske ideer til ting du kan lage selv. Den er beregnet for nybegynnere da den gir praktiske råd og tips. Det er likevel massevis av ideer til deg som også er mer dreven i faget. Finn frem stoffrestene og sett i gang. Boken lærer deg hvordan du skal gå frem, og snart har du tryllet frem både tepper og annen pynt. Lykke til

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei!
Bøkene så kjekke ut de. Velkommen inn i stoff-verden. Du blir nok snart "stoffgal" som mange av oss quiltere er.... Kom tilfeldigvis borti bloggen din når jeg lette etter mønster på hjertekjolen jeg også. Har fulgt din jakt som ikke var helt vellykket etter som jeg forstår.Kjolen du hadde sydd i grått var jo veldig fin.
Hilsen Sissel

Related Posts with Thumbnails