Sider

mandag 22. februar 2010

Ny toalettmappe


Da var jeg ferdig med toalettmappa jeg startet på for noen uker siden....
Har tatt litt tid å få ferdig kanten rundt, for den måtte håndsy`s, og det er et pirkearbeid. Men nå er den altså ferdig.
Men det har gått hardt utover langfingeren min altså.......for med supertynn sy-nål, og uten fingerbøll, har tuppen på fingeren blitt helt stukket i stykker..... Har skrevet fingerbøll på handlelista mi...
For å skryte litt av meg selv, så syntes jeg mappa ble ganske så flott.
Stoffet i seg selv gjør jo helt mappa da.....

Inni er det laget en liten lomme på den ene siden, og på den andre er det en sånn bred strikk til å sette fast flasker og tuber i......kjempepraktisk.
Usynlig glidelås har det også blitt. Litt trikki måte å lage det på, som jeg ikke er sikker på om jeg kommer til å huske hvis jeg skal lage flere.....
Fin, ikke sant...???..!!!...


10 kommentarer:

Monica Høiskar sa...

Så flott toalettmappe du har laget, Hege! Det er jo ikke den ting du ikke kan! :)

Klem Monica

Aud sa...

Oj, den ble lekker!
Husker godt hvordan det føles med en oppstukket finger fra mine dager som ivrig quilter... ;o)

Du som liker å sy, her kan du se en super enkel veske jeg lagde: Søt skulder-veske

Du finner link til mønster og forklaring i teksten min der. Hun har forresten mange fine prosjekter i bloggen sin, hun som jeg hentet ideen fra.

Klem,
Aud

Sidsel sa...

Kjempelekker!

Bente sa...

Kjempefin!
Ser ut for at det var ein del jobb med denne.
Men resultatet blei flott.
Ha ei fin veke.

Lappestua sa...

Kjempeflott toalettmappe, perfekt stoff du har valgt :)

Guro sa...

Så stilig!!! Herlige farger.
Veldig mye morsomt du har i bloggen din, en fryd å komme på besøk :-)
Klem Guro

Gurimallada sa...

Så fin!!!
Jeg blir imponert over den slags syarbeid, selv kan jeg sy rette sømmer og der stopper det. Får både hetetokter og fnatt av mer *ler*
Men jeg er god på strikking og hekling da heldigvis *smil*
Ha en fin dag i kulda!

Tulip sa...

Kjempefin Hege! Du kan være stolt av denne, selv om fingeren er sår!!!

Blir inspirert til å sy litt nå!

Kort og Søm sa...

Kjempe fin!!
God helg,
klem Fredrikke :o)

Kjellfridsblogg sa...

Hei og takk for hilsen på bloggen min! Ja, enkle skisser kan bli bra! Jeg likte veldig godt toalettmappen din! Litt annerledes enn alle de andre og veldig praktisk innredet!

Related Posts with Thumbnails