Sider

onsdag 12. mai 2010

"reste-lappeteppe"

I restekassa, etter å ha kappet til alle remsene til sengeteppe til hytta, var det masse fine biter igjen. Alle med samme bredde men i forskjellige lengder.

Biter ble til remser, som blir til bredere remser, etterhvert....

Rad på rad, blir store stykker.......


...... som etterhvert blir teppe.
Prøvde et nytt produkt......."strykesalt"...... som skal få alle lagene i "sandvitchen" til å henge sammen... (vet ikke om jeg syntes det var så ok på så store ting....) Nå gjennstår bare å quilte sammen og sy på lukkekant.....
Bilde kommer....


2 kommentarer:

Kaspara sa...

Hei Hege
Så artig med disse avlange lappene og de ulike størrelsene på lappene du har brukt. I blant er det befriende å ikke bruke samme størrelse på alle lappene. Virkelig fint ble teppet ditt!
Ha en god kveld!
Stor hilsen fra Kaspara

Liv sa...

Hei og takk for tipset ditt.
Jeg skulle bruke det samme limet som deg i går, men etter å ha lest innlegget ditt ble jeg litt skeptisk. Skulle sette sammen en stor quilt. Det har gått over all forventning, men jeg ser at det ville blitt krøll uten strykejernet. Jeg har brukt det flittig, mens jeg quiltet. For hver ny diagonal jeg skulle sy, tok jeg en ny omgang med strykejernet først.
Håper denne lille kommentaren, kan være til hjelp neste gang. Hilsen novise når det kommer til bruk av ulike lim/pulver.

Related Posts with Thumbnails