Sider

onsdag 27. mars 2013

Strykestivelse

I går gjorde jeg no' "morsomt"... Jeg brukte strykedtivelse...
Ja ikke at det, i seg, er noe morsomt, men formålet jeg brukte det til var gøy.
For så mye kan jeg si om det "hemmelige teppe" mitt, at det har masse applikasjonsmotiver.....
Og siden jeg ikke er noe stor "kløpper" i å sy applikasjoner uten symaskin, har jeg prøvd meg litt frem for å finne ut hvordan jeg skulle gripe dette ann.
Vanlig needleturn gikk sånn så der...syntes ikke det ble så veldig bra. Og det var litt knotete å få spisser og buer pent. ( resten av kantene også egentlig)
Selv om jeg har sett timesvis av video på youtube..
Kathrine på KQS viste oss en annen metode, og denne har jeg bygd videre på, etter et tips jeg fant på nett...
 Nemmelig strykedtivelse.. Det er mange år siden jeg har hatt kontakt med den flaska...
Faktisk tror jeg det var når jeg var liten, og på besøk hos mormor.
 Jeg har forandret meg litt siden da, men det har jammen ikke stivelses-flaska....
Nesten som å se tilbake å tidlig 60-tallet.. Men inholdet holdt mål, og til mitt formål var det supert..!!..
Jeg fikk de skarpeste kantene på applikasjonene mine, uten å bruke lim.
Og så kunne jeg fjerne frysepapiret før jeg sydde ned stoffbiten...
Supersmart..!!..
 
 
 
 

1 kommentar:

T's Creations sa...

Ser bra ut. :)
Trodde strykestivelse var på sprayboks, men er det det du har fyllt på vannpenselen? :)

Related Posts with Thumbnails